NMN forbedrer udholdenheden under træning

Sammen med motion er NMN-kosttilskud effektive til at øge træningspræstation og udholdenhed hos midaldrende atleter ved at forbedre den aerobe kapacitet. Forskningen har vist, at atleter over hele verden finder måder at forbedre deres udholdenhed og præstation på. I de senere år har flere omfattende undersøgelser af gnavere vist, at tilskud af nikotinamidmononukleotid (NMN) forbedrer træningsudholdenheden. Men gælder disse NMN-relaterede trænings- og præstationsfordele også for mennesker?

Til dette formål blev der udført en menneskelig undersøgelse af Hu og kolleger ved Guangzhou Sports University. Den blev offentliggjort i Journal of the International Society of Sports and Nutrition. Undersøgelsen har vist, at oral indtagelse af NMN-pulver kan øge den aerobe kapacitet (musklernes forbrug af ilt) hos voksne løbere betydeligt. Derudover forbedrer dette NMN-tilskud også dine skeletmusklers evne til at bruge ilt til mere energiproduktion under udholdenhedstræning. Lad os diskutere undersøgelsen i detaljer:

Middelaldrende mand løber, NMN forbedrer træningsudholdenhed.

Giver NMN-tilskud fysiologiske fordele for mennesker?

I løbet af det sidste årti har et dyreforsøg afsløret, at NMN-tilskuddene har en positiv effekt på gnavere på træningspræstation, sund aldring og bedre Longevity. For eksempel øger NMN energiproduktionen, hvilket i sidste ende forbedrer den fysiske udholdenhed med 50 %. Derudover understøtter det flere fysiologiske egenskaber, herunder insulinfølsomhed og neuronfunktioner.

Desuden har nogle undersøgelser vist, at NMN-tilskud også forbedrer insulinfølsomheden og muskelfunktionerne hos prædiabetiske kvinder og mænd i alderen 60 år.

Kombination af træning og NMN forbedrer træningsudholdenheden

For at undersøge, om midaldrende og sunde atleter også får lignende fordele af NMN, supplerede Hu og kolleger løbere med 300, 600 eller 1200 mg NMN-pulver i 6 uger. I denne periode blev disse 3 doseringsgrupper trænet 5 til 6 gange om ugen i 40 til 60 minutter og derefter udsat for lunge- og hjertemotionstest.

Resultaterne af udholdenhedstest har afsløret, at NMN-tilskuddene forbedrer kroppens evne til at absorbere ilt og levere til kroppens væv betydeligt med doseringer på 600 og 1200 mg/dag.

The table reveals that the athletes taking NMN supplements have more oxygen uptake and aerobic power as compared to those who did not.

Tabellen afslører, at de atleter, der tager NMN-tilskud, har mere iltoptagelse og aerob effekt sammenlignet med dem, der ikke gjorde.

Høje doser af NMN tolereres godt

.

Hu og kolleger undersøgte også, om NMN-tilskud skader løbere eller ej. Interessant nok viste ingen af løberne bivirkninger såsom unormal hjerterytme. Så dette tilskud er sikkert og veltolereret ved et dosisniveau på 1200 mg/dag.

På bundlinjen

Undersøgelsens resultater tyder på, at NMN-tilskud er effektive til at forbedre iltudnyttelseskapaciteten hos midaldrende atleter. Det kan også forbedre deres træningspræstation og udholdenhed.

Referencer


1. https://www.nmn.com/news/human-trial-nmn-enhances-exercise-endurance-runners


2. https://www.nmn.com/what-is-nmn


3. https://www.cell.com/cell/fulltext/S0092-8674(18)30152-1#relatedArticles


4. https://www.nmn.com/precursors/nmn-benefits-side-effects-dosage


5. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34238308/